Monday, August 27, 2012

2 August 2012 Ramadhan AlMubarak. Jam 9 pagi Senate meeting ditangguh jam 10 pg. Aku disebelah Puan Sapinah. Sejuk dan pernafasan kurang menyenangkan. Berbual saperti biasa. Aku jadi makin kurang selesa dan masuk kledalam pejabatku disebelah bilik senate. Duduk dan menarik nafas panjang. Allah HuAkbar, aku jadi sejuk yang melampau dan sakit yang teramat sangat pada jantungku. Mengucap panjang. Dalam kotak hati kecil apakah Sakratulmaut ingin menjemputku. Sempat mengumpul kekuatan telefon Muhaimin minta cepat naik. Sakit yang tidak tertahan lagi. Sakitnya saperti 20 tahun lalu. Muhaimin dan Hari tiba. GNT dalam purse. Terasa melayang dalam lalu lintas yang sebok diterbangkan angin melayang keudara sampai pada langit yang putih. Tangan ku dipegang erat oleh seorang perempuan. Tiada perkataan yang muncul, matanya tepat merenung aku. Ada sedikit senyuman dari bibirnya. Melayang terus kesatu destinasi entah dimana. Aku dibaringkan diatas hamparan putih. Tiada kata kata, dari gerak mata dan bibirnya aku faham minta aku bertenang. Sedar. ICU agaknya dengan segala peralatan hospital. Aku mula mendengar nama kerap dipanggil. Segala puji bagi Allah aku masih bernafas. jam 10 pg 3 August 2012 dengan 7 ballon dan 2 stent aku masih terus bernafas. Ya Allah yang Maha pengampun dan penyayang terimalah hambamu ini seadanya. Permudahkanlah perjalanan ini, keluarkanlah dari segala macam masalah didunia, terimalah taubat ini.AMYRA

No comments:

Post a Comment